Nailner
Nailner > Korisni savjeti > 5 savjeta za zdrave nokte

5 savjeta za zdrave nokte

Autor članka
Jasmina Kokol

Uz samo nekoliko jednostavnih promjena u svom načinu života možete spriječiti gljivičnu infekciju noktiju koja može zahvatiti nokte na nogama i rukama. U nastavku  nekoliko savjeta kako očuvati zdrave nokte i spriječiti gljivične bolesti. 

1. Nokte režite redovito i pravilno

Nije važno samo  redovito rezati nokte nego i kako ih rezati. Kod noktiju na nogama pazite da ih režete ravno, a sa strane lagano zaoblite samo ako bude potrebno. Predugi nokti češće se lome, a nepravilan rez nokta uzrokuje urastanje. Kod rezanja pazite da ne ozlijedite kožicu oko noktiju i nikako ju ne režite. Svoje rašpice, škarice i kliješta ne dijelite s drugim osobama.

Zlomljeni in vraščeni nohti povzročajo bolečine in so neprivlačni na pogled, zato je pravilno oblikovanje izredno pomembno.

2. Pobrinite se za  često pranje 

Redovita higijena obično je sama po sebi razumljiva, ali svakodnevno pranje nogu mnogi ne shvaćaju dovoljno ozbiljno. Budući da se preko dana na stopalima nakupljaju vrlo velike količine znoja, nečistoće i bakterija, važno je oprati ih svaku večer pod tekućom vodom gelom za tuširanje ili sapunom. Nemojte zaboraviti temeljito očistiti dijelove između prstiju gdje se bakterije najviše razmnožavaju. Zatim stopala dobro osušite. 

Redovito pranje i temeljito sušenje vrijede i kod higijene ruku. Osobitu pažnju moraju obratiti osobe koje na poslu dolaze u kontakt sa šećerom jer pospješuje razmnožavanje i rast gljivica. 

Kod čišćenja stopala i ruku nemojte zaboraviti nježno očistiti nečistoću ispod noktiju, ali pazite da pritom ne dignete površinu nokta iz ležišta nokta. 

3. Izbjegavajte vlažna stopala i dlanove.

Budući da gljivice vole toplu i vlažnu okolinu, pri sprječavanju gljivične upale važno ih je izbjegavati. Ako vam dlanovi i stopala ostaju vlažni, povećava se rizik od infekcija izazvanih gljivicama. Stoga ruke dobro osušite nakon pranja suđa, tuširanja, kupanja… Ako često močite ruke, upotrebljavajte kvalitetne zaštitne rukavica. Nakon svakog močenja stopala važno je da ih dobro osušite, a pritom ne smijete zaboraviti dijelove između prstiju. 

4. Nosite prozračnu obuću 

Kako biste smanjili znojenje nogu, neka čarape i cipele budu od prirodnih i prozračnih materijala. Najbolje je da upotrebljavate čarape od 100-postotnoga pamuka jer će vam se u njima stopala manje znojiti, a pamučne čarape upit će vlagu i tako pomoći spriječiti stvaranje gljivične infekcije. Kad se čarape navlaže, što prije ih zamijenite čistim i suhim. Svoje čarape i cipele ne dijelite s drugim osobama. Cipele dobro prozračite i osušite prije nego što ih ponovno obujete. 


 

Savjetujemo da imate po barem dva para cipela i tenisica te ih mijenjate i tako nikad nećete obuti vlažne, preznojene cipele.

5. Oprezno u saunama, sportskim objektima i na javnim kupalištima 

Buduću da su gljivične infekcije zarazne, prevencija je jako važna. Među osobama koje žive u istom domaćinstvu gljivice se mogu prenositi putem ručnika, čarapa, papuča i druge obuće. Mogućnost prijenosa infekcije veća je u javnim prostorijama gdje ima puno ljudi i vlage, što omogućuje preživljavanje gljivica, dakle u saunama, sportskim dvoranama, na kupalištima… Kada posjećujete te lokacije, preporučujemo vam  nosite plastične natikače, a prije odlaska dobro operite noge sapunom te ih temeljito obrišite i osušite. 

Sličan članak

Gljivične infekcije noktiju češće kod sportaša

Oni puno vremena proborave u sportskim papučama i često rane nokte dok se bave sportskim aktivnostima. Sportske papuče znače vlažnu okolinu koju gljivice obožavaju. Pukotine u ozlijeđenim noktima omogućavaju gljivicama lakši pristup i idealno mjesto za rast i razmnožavanje.

Više

Kupnja proizvoda

Nailner 2 u 1 lak i olovka dostupni su u:

  • ljekarnama
  • specijaliziranim prodavaonicama